Challenge-Based Learning in TU/e innovation Space

Organisatie:
Eindhoven University of Technology
Contactpersoon:
Marjan van Ganzenwinkel
Doelgroep:
Universiteit

Inhoud van de good practice:

Challenge-Based Learning (CBL) vormt de kern van de onderwijsvisie van de TU/e voor 2030. Het betreft een innovatief type leren waarbij studenten werken aan echte open-einde uitdagingen die directe impact hebben op onze wereld (bijv. gerelateerd aan de Verenigde Naties’ duurzame ontwikkelingsdoelen), en waar studenten eigenaar worden van hun leren. Naast het verdiepen van disciplinaire kennis en vaardigheden in context, leren studenten samenwerken met verschillende disciplines en stakeholders en omgaan met complexe, open processen. De TU/e wil CBL implementeren als een educatief concept voor alle programma's. TU/e innovation Space is de gemeenschap en faciliteit die een centrale rol speelt bij de ontwikkeling van CBL. De workshop zal concrete voorbeelden geven van Challenge-Based Learning in TU/e innovation Space en de deelnemers inzicht geven in de challenges waar studenten aan werken.

Bekijk de Social media kanalen: